منابع مشابه
قصه سرگردانی نقدی بر مقاله (در بی معنایی معنا هست)
استیس در مقاله خود داستان سرگردانی انسان هایی را مطرح می کند که از خدا و معنویت جدا شده اند, در واقع, داستان انسان هایی که به خدا و امور معنوی باور ندارند. میوه تلخ این فاصله گیری برای بسیاری از انسان ها بی معنایی است.مقاله استیس در دو بخش تنظیم شده است: در بخش اوّل سرگردانی و در بخش دوم راه حل ها, بررسی آن ها و در نهایت, راه حلّ خودش را ارائه می دهد. همان طور که از عنوان مقاله پیداست, استیس مدعی...
متن کاملسرگردانی میان معنا و بی معنایی (جایگاه شعر در موسیقی عامه پسند امروز)
رواج گسترده موسیقی عامه پسند (پاپ) در سال های اخیر، از سویی مخاطبان این نوع موسیقی را جذب کرده و از سوی دیگر انتقادهایی را درباره کیفیت آثار هنری ارائه شده در این حوزه بر انگیخته است. برخی از این انتقادها متوجه نوع اشعاری است که در موسیقی پاپ به مخاطب ارائه می شود. از سوی دیگر رویکرد صداوسیما نسبت به پخش گسترده قطعات موسیقی پاپ از رادیو و تلویزیون، حساسیت موضوع را بیشتر کرده است. این نوشتار، پس...
متن کاملبی دلیلی بی معنایی
0.والتر ترنس استیس, فیلسوف بریتانیایی (1967ـ1886), در مقاله ی سدر بیمعنایی معنا هستز, میتوان گفت که شش مدّعای اصلی دارد: الف) مدّعیات ناظر به بیمعنایی زندگی انسان امروز: 1) زندگی انسان امروز بیمعنا شده است. (توصیف) 2) بیمعنایی زندگی انسان امروز, عمدتاً, معلول کسوف یا زوال اندیشه ی دینی است. (تبیین) ب) مدّّعیات ناظر به بدی و عدم مطلوبیّت بیمعنایی زندگی: 3) یکی از آثار و نتایج بیمعنایی زندگی نسبیّت اخلا...
متن کاملفلسفه رقص آنتروپیک نظم و بی نظمی در تولید معنا
غالبا هنگام مطالعه مسائل مربوط به کنترل سیستم های پیچیده اختلالات این نوع سیستم ها از بابت درجه نظم و سازمانشان مورد توجه قرار می گیرد . خاصیت اساسی هر سیستم سازمند را در آن میدانند که کمابیش منظم باشد . اطلاعات نیز در سیر توسعه خود با مفهوم آنتروپی ، نگانتروپی، و نظم و بی نظمی که محققان ترمودینامیک در قرن نوزدهم ابداع کرده اند پیوند یافته است . هر چه بی نظمی بیشتر باشد حضور اطلاعات در سیستم ک...
متن کاملارزش ادبی ابهام از دو معنایی تا چندلایگی معنا
ابهام در نظریههای ادبی جدید، بر خلاف دیدگاههای قدما نکوهیده نیست، بلکه ارزش محسوب میشود. این مقاله با بررسی پیشینه تاریخی بحث از ابهام در بلاغت قدیم و دیدگاههای امروزی، نشان میدهد که ذوق زیباییشناسی در گذر زمان، به ابهام و چندمعنایی متمایل شده است. از قرن بیستم به بعد منتقدان و نظریهپردازان ادبی، ابهام را جوهر ذاتی متن ادبی میدانند. مقاله با طرح بحث ارزش ابهام ادبی، میان "دشواره" و "ا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
عنوان ژورنال:
فصلنامه علمی پژوهشی نقد و نظر (فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه و الاهیات)جلد ۸، شماره شماره ۳۰-۲۹، صفحات ۱۰۸-۱۲۳
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023